Hver lejlighed har et internetstik (WAN), hvor andelshaveren kan tilslutte sin pc, sin router eller lignende. Den enkelte andelshaver betaler til vores fælles internet som er en del af den månedlig boligafgift
Gør-det-selv fejlfinding
Hvis du står overfor manglende internet, kommer her par råd:
Se om der er 2 grønne lys i den hvide boks på væggen over døren og tjek at der et lys, der blinker nær det kabel du har sat til din router eller computer.
Hvis dette ikke er tilfældet, så prøv at slukke for strømmen til boksen og tænd igen.
Hvis du har en router tilsluttet, så prøv at genstarte denne. Og husk også at en router skal opdateres en gang i mellem. Se på mærkets hjemmeside om ofte og hvordan.
Hvis du har internet men det virker sløvt, er det sansynligvis fordi du har mange enheder på dit Wifi og i dette tilfælde må du ud og investere i en router med strørre kapacitet. Med hensyn til routeres kvalitet så er tommelfinger reglen at pris og kvalitet følges ad.
Hvis du har en “gamer” boende, så sørg for at computeren/konsollen er tilsluttet med et kabel og ikke bruger Wifi’en, da dette kan lægge det helt ned.
Hvis du bor i de lave etager kan vores tykke vægge også gå ud over Wifi kvaliteten og det anbefales her at anskaffe sig 2 wifi-punkter. Det begynder her at være noget teknisk, så spørg til råds hos en elektronikforhandler og fortæl om de tykke vægge.
Kundeservice
Parknet har en glimrende kundeservice der er åben på hverdage formiddag og aften (weekenderne er det kun aften) på tlf.: 36 90 60 00 eller email: brugerservice@parknet.dk.
Oplys at du ringer fra Andelsforeningen Bispegården og din adresse/andelsnummer.
De tilbyder også teknikerbesøg hvis alt andet er afprøvet, dog med en lille krølle; hvis det viser sig at det er dig selv der har forårsaget fejlen, så må du selv betale for teknikkerbesøget, ellers står Parknet for regningen.
Bispegårdens IT-ambulance
Vi arbejder på at etablere en form for support her i foreningen som kan stå for de mest almindelige fejlfindinger, eller blot yde råd og vejledning. Denne vil bestå af gårdens egne beboere, som man skriftligt ville kunne kontakte. Vi vil informere yderligere om dette på et senere tidspunkt.
Fibernet
Bispegaarden har i december 2020 også fået adgang til fibernet. Der er adgang i alle lejligheder via en boks over køkkendøren. Det er TDC der har installeret det. Dette fibernet burde kunne give hastigheder der ligger langt over det “gamle” net. Samtidig giver fibernettet også yderligere muligheder for kommunikation som fx TV.
Er man som andelshaver interesseret i at benytte fibernettet kan man spørge en hvilken som helst udbyder om de vil benytte dette net. Foreløbig er der tilmeldt følgende udbydere: “Bolignet”, “Dansk net”, “Fastspeed”, “Hiper”, “Kviknet”, “Snappii”, “TDC Erhverv”, “Telenor”, “YouSee”. Oversigten over aktuelle tilmeldte udbydere kan ses via tdcnet.dk/udbydere