Boligforeningen bruger briklås system ved alle hoveddøre og porte ind til Bispegaarden.

Der udleves 4 programmerede brikker per andel. Har man behov for flere brikker kan de købes på kontoret eller hos varmemesteren for et mindre beløb.

Hver brik er programmeret med de adgange den enkelte andelshaver har. Dvs. fx hoveddør og porte ind til gården. Har en andelshaver behov for flere adgange, må han/hun henvende sig på kontoret eller til varmemesteren. Husk at adgange til kældre stadig er med de gamle nøgler.

Ved leje/lån af beboerlokale og/eller gæsterum får lejeren programmeret sin brik, så den giver den nødvendige adgang i det tidsrum lokalet er lejet for. Brikken skal i så fald opdateres på skanneren ved hoveddøren ud for nummer 37 i Humlebækgade, som også er en opdateringsskanner. Har man fået opdateret sin brik hos varmemester eller på kontoret- og den ikke virker derefter - kan man lade den skanne et antal sekunder ved opdateringsskanneren - så skulle den virke igen.

I det hele taget: Hvis ens briknøgle pludseligt ikke fungerer, skal man som det første prøve at lade den skanne ved opdateringsskannereren ud for Humlebækgade 37. I de fleste tilfælde vil den så fungere igen

HUSK: Hvis du mister en brik så fortæl det til varmemester eller på kontoret. Så kan brikken blive spærret, så den ikke kan misbruges. Og du kan for et mindre beløb købe en ny brik.

 

 

 

 

 

Alle lejligheder er forsynet med et fastnet telefonstik. Boligforeningen anvender Dansk KabelTV som udbyder af fastnet-telefoni. Den enkelte andelshaver må selv bestille og betale for fastnet telefonabonnement, hvis et sådant ønskes.

Andelshaveren skal gå ind på hjemmesiden http://www.danskkabeltv.dk/private/boligforening/produkter-priser/?forening=BISP . Via denne hjemmeside kan bestilles det fastnet telefonabonnement der ønskes.

Dansk KabelTV tilbyder ikke IP-telefoni. Hvis andelshaveren ønsker IP-telefoni, må man henvende sig til en anden udbyder og så selvfølgelig anvende sin eksisterende internetforbindelse.

 

Boligforeningen abonnerer på YouSee’s grundpakke, som således stilles til rådighed for alle andelshavere via antennestik i lejlighederne. Abonnementspris på grundpakken betales af boligforeningen, og den enkelte andelshaver opkræves i forbindelse med opkrævning af den månedlige boligafgift. Den månedlige boligafgift, som årligt meddeles andelshaverne, indeholder således abonnementsprisen på grundpakken.

Ønsker den enkelte andelshaver adgang til flere TV-kanaler end der tilbydes via grundpakken, må andelshaveren selv henvende sig til YouSee. Og andelshaveren må selv klare afregningen med YouSee for de ekstra kanaler.

Man kan henvende sig til YouSee via www.yousee.dk. Pt. er det det således, at i bunden på forsiden under "Produkter" finder man menu-punktet "TV". Man klikker på menu-punktet "TV" og kommer til en ny side. Nå man venter lidt kommer en pop-up side kaldet "Pssst". Via denne pop-up skal man indtaste sit postnummer og efterfølgende følge vejledningen, herunder anvende sin NemID. Man får således et brugernavn (nummer) og har valgt et midlertidigt password. Første gang man logger ind via "Mit youSee" som fx findes via www.yousee.dk, bliver man bedt om at rette sin profil, herunder fx vælge nyt brugernavn og password. Så man skal altså huske at gemme det brugernummer youSee tildeler en, fordi det skal bruges ved første ind-logning. 

 Via "Mit youSee" kan man se hvilke kanaler, der tilbydes ud over grundpakken, og man kan bestille abonnement på de ekstra kanaler, man ønsker eller i øvrigt følge vejledningen.

YouSee tilbyder i forbindelse med grundpakken gratis WebTV for boligforeningens beboere.  Andelshaveren skal via hjemmesiden https://tv.yousee.dk  logge ind med sit brugernavn og password.  Med brugernavn og password kan andelshaveren efterfølgende tilgå WebTV via de forskellige devises (altså pc, SmartTV, tablet, Smartphone, internet-boks etc), der ønskes at se WebTV på.

Har du brug for hjælp eller oplysninger hos YouSee kan du ringe på kundetelefon 70 70 40 40

Hver lejlighed har et internetstik (WAN), hvor andelshaveren kan tilslutte sin pc, sin router eller lignende.  Dansk KabelTV er boligforeningens internetudbyder og stiller en 50/50 Mb forbindelse til rådighed for alle andelshavere.  Abonnementspris på 50/50 Mb betales af boligforeningen, og den enkelte andelshaver opkræves i forbindelse med opkrævning af den månedlige boligafgift. Den månedlige boligafgift, som årligt meddeles andelshaverne, indeholder således abonnementsprisen på 50/50 Mb forbindelsen.

Har andehaveren behov for større hastighed er det muligt at opnå via individuel aftale med Dansk KabelTV.  Man skal gå ind på hjemmesiden http://www.danskkabeltv.dk/private/boligforening/produkter-priser/?forening=BISP, som giver mulig for abonnementskøb på forskellige hastigheder. Den enkelte andelshaver betaler selv abonnmentet hos Dansk KabelTV for eventuelt valg af større hastigheder end 50/50 Mb.

Bemærk dog, at man først skal ringe til dktv på tlf. 69121212 og fortælle man er andelshaver i Bispegaarden samt oplyse om navn, adresse mv. Så vil man blive oprettet i dktv's system og får tilsendt de login oplysninger man skal bruge for at kunne benytte "Selvbetjening" (www.danskkabeltv.dk/selvbetjening).

Når man tilslutter en ny computer eller en ny router (eller andre nye enheder) til sit internetstik (bredbåndsstik) skal man logge ind og registrere enheden. Log-in siden kommer automatisk frem når man vil gå på nettet. Har man en ny enhed til internetstikket skal man derfor forlods kende sit password hos Dansk Kabel TV så man kan registrere enheden. Har man flere computere der skal på nettet er det bedst at anvende en router direkte til bredbåndsstikket, så kan man tilslutte så mange enheder man vil.

Dansk Kabel TV (DKTV) tilbyder samtlige andelshavere hver 5 e-mail-adresser med domæner @dktv-mail eller @dktvmail.dk. Alt hvad den enkelte andelshaver skal gøre er følgende: Når andelshaveren har fået internetforbindelse via dktv, kan andelshaveren via "Selvbetjening" på hjemmesiden danskkabeltv.dk selv bestille de 5 (eller færre) mail-adresser. 

Ved behov for hjælp fra Dansk Kabel TV kan man anvende www.danskkabeltv.dk/guides hvor man finder trin-for-trin vejledninger på forskellige områder.

Man kan også ringe på 69121212 (eller anvende www.danskkabeltv.dk/kontakt). Kundeservice er åben mandag-torsdag 9-17, fredag 9-16. Support er åben mandag-fredag 9-20 og weekend og helligdage 10-16

 

 

IMG_5666.jpg